Śniadaniówka pstrąg i kasza | Food University

To chyba będzie jedna z moich ulubionych kompozycji do pracy. Jest to jedno z tych dań, które im dłużej stoją tym są lepsze.

Kompozycja ze zdjęcia to kasza gryczana niepalona, wędzony pstrąg, tarty chrzan i ogórek kiszony, ale w tej śniadaniówce mamy sporo swobody. Możemy użyć kaszę paloną lub niepaloną, pstrąga pieczonego, z wody lub wędzonego, ogórki kiszone bądź małosolne, chrzan własnoręcznie utarty lub ze słoiczka, a masło zastąpić oliwą. Wszystko zależy od tego jakie smaki chcemy wydobyć.

Tak jak obiecałam podwieczorek i drugie śniadanie można przygotować na szybko w pracy, tuż przed zjedzeniem.

Na samym dole wpisu znajdziesz całą śniadaniówkę w wersji do druku, a TUTAJ opisałam szczegóły działania śniadaniówek back to school oraz inne pomysły z tego cyklu.

II śniadanie: Kanapki z twarożkiem i rzodkiewką – 230 kcal.

Składniki: 2 kromki chleba żytniego razowego (70 g), 2-3 rzodkiewki, 2 łyżki ulubionego serka twarogowego (30 g), 1 łyżeczka masła (5 g).

Wykonanie: Zrób kanapki, dopraw do smaku solą i pieprzem.

Obiad: Kasza gryczana z pstrągiem, ogórkiem kiszonym i chrzanem - 540 kcal.

Składniki: 70 g kaszy gryczanej (palonej lub niepalonej), 100 g pstrąga wędzonego (moze być również upieczony w folii), 1 mała cebula, 1 łyżka masła (15 g), 3 ogórki kiszone + 3-4 łyżki wody spod ogórków, 1 łyżka tartego chrzanu (lub ze słoiczka)

Wykonanie: Kaszę ugotuj w osolonym wrzątku w proporcjach 3:1 (3 porcje wody na 1 porcję kaszy). Pstrąga podziel na małe kawałki, ogórki kiszone posiekaj w kostkę. Cebulę drobno posiekaj i uduś z masłem w rondelku; powinna się zeszklić i zmięknąć. Wszystkie składniki obiadu wymieszaj, dopraw solą i pieprzem.

Podwieczorek: 150 g świeżych śliwek i 30 g migdałów - 240 kcal.

Śniadaniówka kasza gryczana z pstrągiem | Food University
Śniadaniówka kasza gryczana z pstrągiem | Food University

Tutaj pobierz śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku: