Sałatka z kurczakiem Food University

Kilka dni temu odwiedziła mnie moja kumpela Basia, zagoniła do kuchni i kazała zrobić sałatkę z przepisu Karola Okrasy. Smak jest genialny i na długo pozostaje w pamięci.


Dzielę się z Wami oryginalnym przepisem. Nic nie kombinowałam, ani nie dodawałam od siebie, bo składniki naprawdę dobrze się komponują.

Sałatka z kurczakiem jest orzeźwiająca, lekka i baaardzo aromatyczna. Na drugi dzień spakowałam ją do śniadaniówki do pracy – była jeszcze lepsza. Dlatego, bez wahania, zrób od razu 2 porcje.

Od razu przyznaję, że będzie tu trochę krojenia, ale naprawdę warto.

Pierś z kurczaka przyrządź dokładnie tak jak podane jest to w przepisie – ugotuj w wodzie z dużą ilością przypraw. Myślę, że smak i soczystość nieźle Cię zaskoczą.

W przepisie nie ma soli i jeśli sałatkę porządnie doprawisz imbirem, pieprzem i kolendrą, to wierz mi – sól nie będzie konieczna.

Na drugie śniadanie proponuję pudding chia, od którego jestem uzależniona. Ostatnio przyrządzam go tylko na mleku sojowym (To z Lidla smakuje naprawdę niesamowicie). Na kolację – banan i orzechy brazylijskie – prosto i sycąco.

To jedna z moich ulubionych śniadaniówek. Dlatego warto abyś Ty też ją wypróbowała. Już teraz zejdź na dół strony, pobierz wersję do druku i od razu wydrukuj przepisy, który udostępniam z gotową listą zakupów.

II śniadanie: Pudding chia z sosem malinowym i granolą - 255 kcal

Składniki: 100 g mleka sojowego, 1 łyżka nasion chia (10 g), 150 g mrożonych malin, 1 łyżeczka miodu (5 g), 1/4 łyżeczki cynamonu, 1 łyżka granoli.

Wykonanie:
1. Do słoika wlej mleko i wsyp nasiona chia, dokładnie wstrząśnij. Po pół godzinie ponownie wstrząśnij słoikiem.
2. Maliny przełóż do rondelka, zagotuj. Gdy przestygną dodaj miód i cynamon. Przełóż do nowego słoika.
3. Przed wyjściem z domu przelej pudding do malin, na wierzch wsyp granolę.

Obiad: Sałatka owocowo - warzywna z kurczakiem - 395 kcal (jedna porcja)

Składniki: 1 pierś z kurczaka 1 łyżka nasion kolendry, 1 łyżka nasion kopru włoskiego, 1 łyżka goździków, 1 ogórek gruntowy, 1 szalotka, 1 kłącze imbiru (o długości około 5 cm), 1 małe jabłko, 1/2 małego mango, 1 garść pomidorków koktajlowych, 1/2 pęczka kolendry, 1/3 ostrej papryczki, 3 łyżek suszonej żurawiny, sos: 1 łyżka pasty tahini, cytryna, kilka łyżek wywaru pozostałego po gotowaniu kurczaka, pieprz.

Wykonanie:
1. Zagotuj wodę w rondelku z przyprawami – koprem, kolendrą, goździkami. Włóż pierś z kurczaka i gotuj około 30 minut. Ugotowaną pierś wyjmij z wody i poszarp widelcami na drobne kawałki.
2. Owoce i warzywa pokrój – mango, jabłko, ogórek, imbir w słupki, szalotkę w pióra, pomidorki na pół. Posiekaj drobno żurawinę i kolendrę.
3. Przygotuj sos z oliwy, soku z połowy cytryny, pasty tahini, kilku łyżek wody spod ugotowanego kurczaka i połowy żurawiny.
4. W misce delikatnie wymieszaj składniki sałatki, polej sosem.

Podwieczorek: 1 banan (150 g), 4 orzechy brazylijskie (20 g)

Tutaj pobierz śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku: