Pieczony indyk curry z warzywami i soczewicą

Prawie cały obiad do śniadaniówki (poza soczewicą) przygotujesz na 1 blaszce w piekarniku (lub na patelni). Pierś z indyka możesz marynować w curry tyle czasu ile go aktualnie masz – 5 minut lub całą noc. W przepisie znajdziesz pesto kupione w sklepie, ale jeśli tylko masz ochotę możesz wykonać je w domu. W mojej wersji znajduje się bazylia, natka pietruszki, pestki dyni, czosnek i oliwa.

Gdy jadłam ten obiad w pracy jedyne czego mi brakowało to dodatkowy sos. Może ze świeżych pomidorów? Np. pomidor bez skórki, czosnek, sól, zioła, całość trzeba zmiksować na gładko. Zdecyduj sama co Tobie najbardziej by pasowało.

Na podwieczorek wrzucam czereśnie. Mamy na nie sezon, właśnie teraz są najsmaczniejsze. U mnie w domu pojawiają się prawie codziennie w ilościach znacznie większych niź 200 g.

Na końcu wpisu zamieszczam oczywiscie przepisy w wersji do druku wraz z listą zakupów. Śniadaniówki to moje luźne pomysły na posiłki do pracy. Zawsze składają się z 3 posiłków – II śniadania, obiadu i podwieczorku, bo tyle ja zjadam w pracy. Ty dopasuj je do swojego planu dnia i skomponuj tak jak masz ochotę.

II śniadanie: Serek wiejski z pomidorem i słonecznikiem – 250 kcal.

Składniki: 1 serek wiejski (200 g), 1 pomidor (160 g), 1 łyzeczka ziaren słonecznika (5 g).
Wykonanie: Pokrój pomidora, wymieszaj z serkiem i słonecznikiem.

Obiad: Pieczony indyk curry z warzywami i soczewicą - 520 kcal.

Składniki: 100 g polędwiczki z indyka, ulubione warzywa do pieczenia – u mnie 1/2 kolby kukurydzy, 1 marchew, 1/4 cukinii, 1 mały ziemniak, 40 g zielonej soczewicy, 1 łyżeczka zielonego pesto, 1/2-1 łyżeczka curry w proszku, sól, 1/2 łyżeczki czosnku, 1/2 łyżeczki miodu, 4 łyzeczki oliwy.

Wykonanie: Zrób marynatę curry do polędwiczki z: 1/2-1 łyżeczki curry w proszku, soli, 1/2 łyżeczki czosnku, 1/2 łyżeczki miodu i 2 łyżeczek oliwy. Poledwiczkę umyj, osusz i natrzyj marynatą. Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Warzywa pokrój i skrop oliwą, ułóż na blaszce obok polędwiczki. Piecz 30 minut.
Soeczewicę ugotuj i po przestudzeniu wymieszaj z pesto.

Podwieczorek: 200 g czereśni i 20 g migdałów - 215 kcal.

Tutaj pobierz Śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku: