Śniadaniówka 21 - Żelazo / Tortilla z musem buraczkowym

Przygotowując przepisy do tej śniadaniówki uświadomiłam sobie, że jedna sucha tortilla bez dodatków (o wadze 60 g) dostarcza aż 200 kcal!!! To naprawdę sporo. Jeśli sięgacie rzadko po jakieś produkty zajrzyjcie z ciekawości na ich skład i tabele wartości odżywczych. Można dzięki temu skonfrontować swoje wyobrażenia z rzeczywistością. Tak jak miało to miejsce w moim przypadku.

Ta kompozycja jest naprawdę ekspresowa. Wystarczy zmiksować składniki musu, nałożyć na tortillę i przygotować sałatkę składającą się tylko z 3 składników głównych + sosu.

Dzisiejsza śniadaniówka została skomponowana pod kątem dostarczenia nam odpowiedniej ilości żelaza. Gdybyś chciała dowiedzieć się czegoś więcej , to zapraszam do moich poprzednich artykułów. Temat żelaza w diecie kobiet poruszałam już na blogu w tych miejscach:

Artykuł na temat żelaza – przyswajanie, źródło żelaza w diecie, przyswajalność i wiele innych informacji

Śniadaniówka na cały tydzień bogata w żelazo

Jest to na tyle istotny pierwiastek, że pewnie raz na jakiś czas będę wracać ze śniadaniówką w tym temacie. Dzisiaj w wersji bezmięsnej.

Śniadaniówki to moje luźne propozycje na posiłki do pracy. Zawsze na końcu artykułu zamieszczam wersję do druku z listą zakupów, abyś mogła po nią sięgnąć wtedy gdy nie masz pomysłu na wartościowy i szybki obiad.

II śniadanie: Koktajl "żelazny" – 215 kcal.

Składniki: 1 duży banan 150 g, 50 g czarnych porzeczek mrożonych lub ½ pomarańczy, 2 łyżeczki sezamu, ½ pęczka natki pietruszki.
Wykonanie: Zmiksuj.

Obiad: Tortilla z musem buraczkowym i sałatką - 510 kcal.

Składniki: 1 tortilla 60 g, 110 g pieczarek, 60 g czerwonej fasoli z puszki (lub ugotowanej), 2 garście rukoli, 1 łyżeczka oliwy, mus buraczkowy: ½ buraka, 2 łyżeczki pestek dyni, 1 pomidor suszony, ½ suszonego daktyla (zamiennie ½ łyżeczki żurawiny suszonej, ½ moreli suszonej, odrobina miodu, szczypta ulubionych suszonych ziół, sos do sałatki: 1 łyżeczka oliwy, ½ łyżeczki musztardy, 1 łyżeczka soku z cytryny, sól do smaku, ½ łyżeczki posiekanej żurawiny suszonej.

Wykonanie: Składniki musu zmiksuj na gładko. Tortillę podgrzej na patelni z dwóch stron, nałóż mus i zwiń w rulon.
Na rukoli ułóż podsmażone pieczarki, fasolkę i polej sosem.

Podwieczorek: 1 kiwi i 30 g orzechów laskowych – 240 kcal.

Śniadaniówka 21 żelazo - mus buraczkowy
Śniadaniówka 21 - Żelazo / Tortilla z musem buraczkowym

Tutaj pobierz Śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku: