Obiad do pracy - pulpeciki z kaszą

Jeśli masz ochotę na tradycyjny obiad w pracy, to ta śniadaniówka jest zdecydowanie dla Ciebie. Zbilansowałam całość tak, że nawet kremowy sos na śmietanie nie pójdzie Ci w boczki 😉 Najlepiej będzie jeśli przygotujesz od razu 2 porcje na 2 dni spędzone w pracy. Na dole zamieściłam całą Śniadaniówkę w wersji do druku wraz z listą zakupów.

II śniadanie - Kanapki z twarożkiem i pomidorem 270 kcal.

Składniki: 2 cienkie kromki chleba żytniego, 2 łyżki ulubionego twarożku, 1 ogórek kiszony lub pomidor.
Wykonanie: Zrób kanapki 🙂

Obiad: Pulpeciki z indyka w sosie pieczarkowym - 560 kcal.

Składniki: 70 g mięsa mielonego z indyka, 40 g kaszy gryczanej, 150 g pieczarek, marchew, seler, pietruszka – w sumie ok 60-80 g, 1 mała cebula, 2 ząbki czosnku, 1/2 jajka, 1 łyżka zmielonych płatków owsianych, 100 ml bulionu, 2 łyżki śmietany 12%, 1 łyżka oleju.
Jeśli lubisz mięso i 70 g indyka, to dla ciebie zdecydowanie za mało zwiększ porcję do 100 g, wówczas wartość energetyczna obiadu będzie wynosiła 600 kcal.

Wykonanie: Cebulę i czosnek drobno posiekaj. Marchew, pietruszkę, seler zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. Pieczarki pokrój w ćwiartki. Ugotuj kaszę gryczaną.

W misce wymieszaj mięso, starte warzywa, 1/3 cebuli, cały czosnek, jajko i płatki owsiane. Dopraw solą i pieprzem. Jeśli to możliwe odstaw na 1/2 godziny aby smaki się przegryzły. Nabieraj łyżką małe ilości masy i formuj okrągłe pulpeciki.

Rozgrzej patelnię z olejem. Podsmaż pulpeciki po 3 minuty z dwóch stron. Przełóż pulpeciki na talerz, a na patelni podsmaż cebulę. Gdy będzie miękka dodaj do niej pieczarki. Wlej bulion i szybko zagotuj. W mikserze zmiksuj śmietanę, 2 łyżki kaszy gryczanej i kilka łyżek gorącego bulionu. Gładką masę przelej na patelnię, dokładnie wymieszaj, dopraw sos i włóż pulpeciki. Patelnię przykryj przykrywką i gotuj około 5 minut. Jeśli nie masz odpowiedniej przykrywki owiń patelnię folią aluminiową.

Przygotuj ulubioną surówkę ze świeżych warzyw np. z marchwi lub z pomidorów.

Podwieczorek: 1 jabłko i 20 g orzechów włoskich - 220 kcal.

Tutaj pobierz Śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku.