W zwyczajne, codzienne dania łatwo możecie tchnąć nowe życie i nadać im inny smak dzięki dodatkom. Łosoś z tłuczonymi ziemniakami nabiera zupełnie nowego charakteru jeśli do ziemniaków dodamy szczyptę białego pieprzu, a łososia posypiemy chrupiącymi pistacjami. Marmolada pomidorowa z zielonym pieprzem na grzankach to zupełnie inna historia niż tradycyjna kanapka z pomidorem.

Dzisiejsza śniadaniówka ma za zadanie zwrócić Waszą uwagę na dodatki, które w smaku dania odgrywają nie mniej istotną rolę jak składniki bazowe. Co jest szczególnie ważne, gdy komponujemy posiłki do pracy – często proste, mało skomplikowane i nie zabierające dużo czasu.

Poniżej podaję Ci przepisy na 1 dzień spędzony w pracy. Najlepiej jeśli przygotujesz wszystko podwójnie, dzięki temu nie będziesz musiała się zastanawiać co ugotować następnego dnia i zyskasz więcej czasu na przyjemności. Na samym dole znajdziesz przepisy wraz z listą zakupów do druku.

Każda moja propozycja jest zbilansowana pod kątem makroskładników i kaloryczności posiłków. Jeśli nie wiesz ile kalorii powinnaś dziennie spożywać koniecznie zajrzyj do mojego artykułu: Kalorie – jakie jest ich znaczenie w diecie?

II śniadanie: Grzanka z marmoladą pomidorową 260 kcal.

Składniki: 100 g pomidorów z puszki, 1/2 cebuli, 2 ząbki czosnku, 1 łyżka oleju, 1/3 łyżeczki oregano, 1/4 łyżeczki miodu szczypta zielonego pieprzu.

Wykonanie: W rondelku na oleju podsmaż posiekaną cebulę (aby zmiękła). Dodaj pomidory z puszki i smaż do uzyskania konsystencji marmolady. Dodaj posiekany czosnek, 1/4 łyżeczki miodu, oregano, sól, pieprz. Wymieszaj dokładnie, podsmaż dodatkowa minute i zdejmij z ognia. W pracy posmaruj marmoladą kromkę żytniego chleba.

Obiad: Łosoś z pistacjami na puree z białym pieprzem - 520 kcal.

Składniki: 120 g fileta z łososia, 200 g ziemniaków, 100 g kefiru, 1 szklanka listków ulubionej sałaty, 1 łyżka obranych pistacji, 1 łyżeczka oliwy, 2 łyżki posiekanego koperku, sól, szczypta białego pieprzu, 1 łyżeczka soku z cytryny.

Wykonanie: Łososia nasmaruj oliwą i natrzyj solą. Zapakuj w folię i upiecz w piekarniku lub usmaż na patelni grillowej. Ziemniaki ugotuj w mundurkach. Po przestudzeniu przeciśnij przez praskę na puree z dowolną ilością kefiru, szczyptą soli i szczyptą białego pieprzu. Do sałaty zrób sos z kefiru, soli, soku z cytryny i koperku. Łososia posyp posiekanymi pistacjami tuż przed zjedzeniem.

Podwieczorek: Deser malinowy z kefiremi migdałami - 240 kcal.

Składniki: 100 g kefiru, 100 g mrożonych malin, 2 płaskie łyżeczki konfitury pomarańczowej, 20 g migdałów.

Wykonanie: Maliny zmiksuj na mus, kefir wymieszaj z konfiturą pomarańczową i przełóż do słoika z musem malinowym. Całość posyp posiekanymi migdałami.

Tutaj pobierz Śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku.