Czy masz podobnie do mnie, że w niedzielę wieczorem nie chce Ci się jeszcze myśleć o poniedziałku? Ja mam tak bardzo często. A jeśli przez weekend nie zdążyłam zrobić zakupów, to stan mojej lodówki tym bardziej nie zachęca do gotowania na nadchodzący początek tygodnia. Wówczas najprostszym i najszybszym pomysłem są naleśniki gryczane, które faszeruję tym co akurat znajdę. Jeśli nie masz mąki gryczanej zrób zwykłe. Na śniadanie i drugie śniadanie robię nocną owsiankę tylko z dwóch składników – jabłka i płatków owsianych, a na podwieczorek kanapkę z twarożkiem. Zobacz poniżej jak to u mnie wygląda.

Jeśli brakuje Ci jakiegoś składnika na pewno znajdziesz go w osiedlowym sklepiku. Na przygotowanie wszystkich posiłków poświęcisz maksymalnie pół godziny, a jutro mi podziękujesz 😉

Możesz od razu przejść na dół i pobrać przepisy wraz z listą składników do druku.

[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_row]

II śniadanie: Nocna owsianka z jabłkiem - 250 kcal.

Składniki: 2 łyżki płatków owsianych, 1 duże jabłko.

Wykonanie w wersji „nic mi się nie chce”: Jabłko zetrzyj na tarce o grubych oczkach i zagotuj w rondelku z 4 łyżkami wody, wsyp płatki, wymieszaj i zdejmij z ognia. Owsiankę przełóż do słoiczka.

Wykonanie w wersji „mam ochotę się przyłożyć”: Do gotującego się jabłka dodaj płaską łyżeczkę masła, dopraw cynamonem i kardamonem.
Łyżeczka masła to dodatkowe 35 kcal.

Obiad: Naleśniki gryczane z szynką, mozzarellą i warzywami - 510 kcal.

Składniki: 60 g mąki gryczanej, 1 łyżka oleju, 70 g szynki, 30 g mozzarelli,, 3 łyżeczki pesto, 100 g czerwonej papryki, pół paczki kiełków.

Wykonanie: Mąkę wymieszaj z wodą do konsystencji ciasta naleśnikowego, dodaj 1/3 łyżeczki soli. Niewielką patelnię posmaruj oliwą. Z podanych proporcji usmaż 2 naleśniki. Gdy naleśniki przestygną (możesz to zrobić rano) posmaruj je pesto, ułóż szynkę, ser, warzywa, zwiń w rulon, pokrój na ćwiartki i schowaj ciasno do lunchboxu.

Podwieczorek: Kanapka z twarożkiem - 250 kcal.

Składniki: 2 cienkie kromki chleba żytniego, 2 łyżki serka kanapkowego, kilka listków zieleniny.

Tutaj pobierz Śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku.