Wracają Śniadaniówki, ale w nieco odmiennej formie. Zamierzam publikować dla Was pojedyncze kompozycje na cały dzień pracy (lub dwa dni jeśli ugotujecie podwójnie). Co również oznacza, że będę publikować je częściej niż dotychczas (2 razy w tygodniu). Skąd taka zmiana? Nie zawsze jesteśmy w stanie zjeść obiad w pracy, czasami zdarza się, że pracujemy w domu, wychodzimy na obiad z klientami, mamy chore dzieci. Mam nadzieję, że taki układ da Wam większą swobodę i pozwoli skuteczniej komponować jadłospisy na cały tydzień. Poza tym postaram się w miarę możliwości opatrywać śniadaniówki zdjęciami dań abyście od razu oceniły czy macie na nie ochotę 🙂 Lista zakupów i przepisy w formie do druku bez zmian, więc od razu możecie zjechać na sam dół i pobrać.

Na jutrzejsze śniadanie w pracy polecam Wam nocną owsiankę z jabłkami i cynamonem, którą przygotowujecie w wolnej chwili, a rano pakujecie tylko do torby. Na obiad idealna będzie soczewica z sałatką z buraków i jabłek. Wystarczy dodać kawałek ulubionej ryby aby uzyskać pełnowartościowy posiłek. I jeszcze sprawa sosu do sałatki – jeśli masz w domu zakwas buraczany koniecznie dodaj go zamiast wody do sosu. 3-4 łyżeczki zakwasu całkowicie zmienią charakter dania.

[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_row]

II śniadanie: Nocna owsianka o smaku szarlotki - 270 kcal.

Składniki: 2 łyżki płatków owsianych, 40 ml mleka, 1 płaska łyżeczka masła orzechowego, 1 małe jabłko.
Przepis: Płatki zalej mlekiem, wymieszaj z masłem orzechowym i cynamonem. Przełóż do słoika. Mleko powinno przykryć płatki, w razie potrzeby dolej. Jabłko obierz, pokrój w kosteczkę i upraż na patelni z odrobiną wody. Rano jabłka przełóż do słoika z płatkami.

Obiad: Brązowa soczewica z surówką z buraczków i tuńczykiem – 530 kcal

Składniki: 40 g soczewicy brązowej lub zielonej, 150 g buraków, 1 małe jabłko (160 g), tuńczyk w sosie własnym 100 g, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżeczka soku z cytryny, 1/3 łyżeczka musztardy, ¼ łyżeczki miodu, ¼ łyżeczki soli, 1 łyżeczka sezamu, 1 łyżka posiekanej natki pietruszki.

Przepis: Soczewicę ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ugotowanego buraka i jabłko pokrój w cząstki. Przygotuj sos – musztardę połącz z sokiem z cytryny, miodem i solą, dodaj oliwę, a gdy składniki się połączą w gładką emulsję dodaj 3-4 łyżki wody. Polej sosem buraki z jabłkiem, wymieszaj. W śniadaniówce ułóż soczewicę, surówkę z buraków i jabłek, na wierz dodaj kawałek tuńczyka. Posyp sezamem i świeżą natką pietruszki.

W wersji ekspresowej kup ugotowane buraki i soczewicę z puszki, wówczas wykonanie obiadu nie zajmie Ci więcej czasu niż 15 minut.

Podwieczorek: 1 pomarańcza + 30 g orzechów włoskich - 300 kcal.

Tutaj pobierz śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku.

  • No i zdecydowane – kupuję drukarkę 🙂 Mam przeczucie, że z drukarką i śniadaniówkami uda mi się zdrowo schudnąć 😀 Przydałaby się aplikacja na smartfona z listą zakupów i budzikiem żeby dzwonił kiedy pora posiłku. Wiem, to wygodnictwo, ogarnę to jakoś 😉

    • Z tą aplikacją na smartfona rzeczywiście odjechany pomysł 🙂 ale kto wie, może w niedalekiej przyszłości uda mi się coś takiego zorganizować 🙂