Najzdrowszy koktajl na świecie

Najzdrowszy i najlepszy koktajl, który natychmiast doda Ci sił i chęci do działania, przygotujesz z najprostszych składników. Najprawdopodobniej masz je wszystkie w domu.

Myślę o jabłku, bananie i natce pietruszki. Wystarczy zmiksować wszystkie składniki z dowolną ilością wody i gotowe. Jeśli ciężko Ci się przekonać do zielonych koktajli, to zacznij od małej ilości natki. Wierz mi, z czasem tak się przyzwyczaisz, że będziesz ładować do blendera cały pęczek.

Taki koktajl jest bombą witaminową (szczerze powiedziawszy ma chyba wszystkie witaminy poza witaminą D) i dostarcza jakieś 220 kcal, a to trochę mało. Choć przy niskoenergetycznych dietach, np. 1600 kcal będzie to idealne drugie śniadanie lub podwieczorek. Z reguły, przeciętna kobieta je więcej i tę kompozycję potraktujemy jako bazę.

Koktajl możesz z łatwością modyfikować dodając tylko jeden wybrany przez Ciebie składnik:

1 łyżka płatków owsianych = błonnik = 58 kcal

1 łyżka pestek dyni = żelazo + magnez + wit. E = 84 kcal

1 łyżka nasion słonecznika = magnez + wit. E + wit. B3 = 88 kcal

1 łyżka zmielonego siemienia lnianego = cynk + magnez + żelazo + witamina E = 80 kcal

1 łyżka sezamu = wapń + działanie antynowotworowe = 86 kcal

1 łyżka migdałów = magnez + wit. E + wit. z grupy B = 86 kcal

1 łyżkę orzechów arachidowych = bogactwo wit. B3 i innych witamin z grupy B = 83 kcal

Jeśli dodasz jeszcze:

imbir – to dzięki kapsaicynie rozgrzejesz się i szybciej spalisz kalorie

cynamon – zwiększysz ochronę antynowotworową

ostropest plamisty – zadbasz o prawidłową pracę wątroby

kurkumę – zyskasz dodatkową ochronę przeciw wirusom i bakteriom oraz ochronę antynowotworową

Koktajl bazowy z jedną łyżką dodatkowych składników, to świetne drugie śniadanie lub podwieczorek. Ale gdy zdarzają mi się dni, gdy kompletnie nie mam czasu na pierwsze śniadanie, to wówczas ratuję się koktajlem z dwiema łyżkami dodatków.

Oczywiście modyfikuj zgodnie z tym, co Ci w duszy gra lub z tym, co masz właśnie w lodówce.