majonez niskokaloryczny food university

Właściwie ten przepis nie wymaga specjalnego komentarza 🙂 Będziesz nim zachwycona, bo poza genialnym smakiem wykonasz go bardzo szybko. Majonez ma lżejszą konsystencję od tradycyjnego i może stanowić bazę do innych sosów. Trzymaj go w lodówce w zamkniętym pojemniczku do 4 dni.

Na koniec zostawiłam najciekawsze – 1 łyżka domowego majonezu ma tylko 25 kcal. Dla porównania łyżka majonezu tradycyjnego – około 100 kcal.

Składniki:

Z podanych składników wyjdzie około 8 łyżek majonezu.
1 duże jajko
4 łyżki jogurtu
1 łyżeczka musztardy
1 łyżka oliwy
1/2 łyżeczki soku z cytryny
szczypta soli

Przepis:

Jajko włóż do rondelka z wodą, przykryj i zagotuj. Po zagotowaniu zdejmij rondelek z ognia i zostaw w nim jajko na 10 minut.
Wszystkie składniki dokładnie zmiksuj. Im dłużej będziesz miksować, tym majonez bardziej się napowietrzy i będzie miał lżejszą konsystencję.
Niewykorzystany majonez przełóż do słoiczka i przechowuj w lodówce do 4 dni.