Hummus food university

Hummus nie wymaga wielu zabiegów. Najprostszy wykonasz miksując ciecierzycę z puszki z wodą i przyprawami. Wody wlewasz tyle, aby uzyskać gładką konsystencję, a przyprawy to sól, sok z cytryny i czosnek. Skrapiasz grzanki kilkoma kropelkami oliwy, smarujesz pastą i gotowe.

W wersji klasycznej i najbardziej znanej hummus wzbogacasz pastą tahini lub ziarnami sezamu i odrobiną kuminu.

Jeśli chcesz podkręcić smak, wystarczy dodać do pasty trochę pieczonej papryki lub kilka pomidorów suszonych (do wersji z pomidorami lubię dodać jeszcze szczyptę suszonej bazylii).

Jakie proporcje składników będą odpowiednie?

Podam Ci przepis na 1 porcję hummusu. Jeśli dodasz do niego 2 kromki ciemnego chleba lub surowe warzywa (np. 100 g papryki i 100 g marchwi) otrzymasz posiłek zapewniający 250-300 kcal, czyli idealne drugie śniadanie lub podwieczorek.

40 g ciecierzycy (surowej do ugotowania)
1 łyżeczka pasty tahini lub 1 łyżka sezamu
przyprawy: sól, 1-2 łyżki soku z cytryny, 1/2 ząbka czosnku, 1/3 łyżeczki kuminu.

Ugotuj ciecierzycę zgodnie z instrukcją na opakowaniu (namocz dzień wcześniej!). Zmiksuj na gładko ciecierzycę z sezamem lub tahini i przyprawami. Dodaj wodę, w takiej ilości aby hummus miał pożądaną konsystencję.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]