Śniadaniówka back to school Food University | Frittata z ziemniakami i cukinią

Frittata to danie, które powstanie nawet wtedy, gdy w lodówce widać tylko światło. Nakład pracy do jej wykonania jest naprawdę minimalny. Dodatki możecie swobodnie wymieniać na inne, które są akurat pod ręką i dzięki temu za każdym razem skomponujecie zupełnie inną śniadaniówkę. Lubię ją podpiec w piekarniku, ale spokojnie możecie przykryć patelnię (folią aluminiową lub przykrywką) i tak zostawić aby się ścięła z wierzchu.

Ta śniadaniówka wpisuje się w wrześniowy cykl, który stworzyłam z myślą o mamach wracajacych do pracy – „śniadaniówki back to school” i powstała z 5 składników – cukinii, ziemniaków, jajek, sera i mleka. Natomiast drugie śniadania i podwieczorki są tu tak proste, ze można je kupić w najbliższym sklepie po drodze do szkoły.

Na końcu wpisu znajdziesz śniadaniówkę w wersji do druku wraz z listą zakupów.

II śniadanie: Kefir z musli owocowym – 255kcal.

Składniki: 3 łyżki (45 g) musli owocowego (bez dodatku cukru), 150 g kefiru.

Wykonanie: Wymieszaj.

Obiad: Frittata z ziemniakami i cukinią - 540 kcal.

Składniki: 300 g cukinii, 150 g ziemniaków, 2 jajka, 3 łyżki mleka, 2 łyżki (15 g) startego sera, 1 łyżka oliwy.

Wykonanie: Cukinię zetrzyj na tarce o grubych oczkach, posól i wymieszaj. Odstaw na 10 minut. Po tym czasie odciśnij w dłoniach nad zlewem nadmiar soku.
Ziemniaki obierz i pokrój na plasterki o grubości 3 mm. Wrzuć do osolonego wrzątku i gotuj 5 minut.
Jajka rozkłóć i wymieszaj z mlekiem. Na patelni rozgrzej oliwę, ułóż cukinię, ziemniaki i zalej masą jajeczną. Danie posyp żółtym serem.
Wersja bez piekarnika: Frittatę trzymaj pod przykryciem na małym ogniu dopóki wierzch się nie zetnie.
Wersja z piekarnikiem: Ustaw funkcję grill w piekarniku i nagrzewanie na 200 stopni. Frittatę trzymaj pod przykryciem na ogniu przez 5 minut, a na kolejne 3 minuty wstaw pod grill – sprawdzaj co jakiś czas czy wierzch się za bardzo nie przyrumienia.
Po wyjęciu z pieca frittata musi przestygnąć. Po 10-15 minutach zsuń ją delikatnie z patelni na deskę i pokrój na kwadraty lub w trójkąty.

Podwieczorek: nektarynki i gorzka czekolada - 210 kcal.

Składniki: 2 nektarynki (230 g), 3 kostki (18 g) gorzkiej czekolady.

Śniadaniówki back to school Food University

Tutaj pobierz śniadaniówkę i listę zakupów w wersji do druku: